20 Aralık 2009 Pazar

Alışverişin de sanalı olur mu?

Birçok bayanda ikinci x kromozomu ile beraber default olarak gelen alışveriş yapma tutkusu bende de fazlasıyla vardır. Bütün maaşımı tek seferde Bağdat Caddesi'nin bir ucundan diğer ucuna bitirmiyorsam bu hem irade zorlamasından, hem de seçiciliğimdendir. Araştırmayı, gezmeyi dolaşmayı ve seçmeyi severim, bilinçsiz alışveriş pek yapmam. Bunun için son günlerde işyerimde dalga dalga yayılan online alışveriş furyası bana yeni bir ufuk açtı.
İnternet yoluyla alışveriş ile tanışmam biraz mecburiyetten olmuştu. Bütün D&R şubelerini dolaşıp bulamadığım bir kitabı internet sitesinden sipariş etmiştim ve kapıma kadar gelmişti. İnternetten alışveriş sitelerinin yeni yeni çıktığı dönemde kredi kartının internette kullanılmasının güvensizliği ile ilgili çok hikaye dinlediğimden biraz paranoyak davrandım önce, bu işten anlayanlara bunun güvenli olup olmadığı konusunda danıştım, kılı kırk yardım! Zamanla güvenim sağlamlaştı, ne de olsa artık öyle hikayeler duymuyoruz, bu işe bayağı merak sarmaya başladım. Özel alışveriş klüpleri, açık artırma siteleri Sık Kullanılanlar'da yer almaya başlayınca duraksadım.. Bilinçli bir tüketici gibi seçeneklerimi mi artırıyordum yoksa sadece tüketime mi yöneliyordum?
İnternetten alışveriş yapmanın belli avantajları var. Seçeneğiniz kesinlikle daha fazla, elinizin altında sadece hinterlandınızdaki mağazalar değil, tüm dünya var. Türkiye'de satılmayan markaların ürünlerine ulaşabilirsiniz, herkesin üstünde olana sahip olmak istemeyip alternatif arıyor olabilirsiniz. 2 saatte 200 modeli inceleme şansınız gerçek hayatta pek yok! Sipariş ettiğiniz ürünü heyecanla beklemek, o kargo paketini açmak çocuksu bir sevinç yaratıyor bünyede.
Ancaak, bu işte acemiyseniz o paket açmanın sonu hüsranla bitebiliyor. "Ama ben bunun beyaz değil kırık beyaz olduğunu düşünmüştüm, ayrıca yakasında gümüş rengi biyeler olmalıydı" diye yakınan bir bayanı erkekler anlamasa da, bu bayan lisanında bir faciadır, ortamdan çaktırmadan uzaklaşın derim. Fotoğrafa aldanıp aslında beğenmedikleri bir ürünü almanın yanısıra, üstüne olmayan elbiseleri veya ayağına olmayan ayakkabıları (ayaklarını cetvelle ölçüp ekrandakiyle karşılaştırmışlardı halbuki) satın alan arkadaşlarım da oldu. Bir de, açık artırma yönteminin insanda yarattığı etki var; yarışma duygusu ve kaybetme korkusu sizi alışverişe iyice yönlendiriyor. Biraz tehlikeli aslında. Sonucun, alınan ve dolabın karanlık köşelerine atılan eşyalar olması muhtemel.
Hala ara sıra alışveriş sitelerine giriyorum, daha az riskli ve piyasaya göre daha uygun ürünler yakalayabildim birkaç defa. Yine de, beş duyumdan sadece birini kullandığım alışveriş cazip gelmiyor bana, alışveriş bir amaç değil araç ne de olsa biz kızlar için. Bir terapi, bambaşka bir dünya.. Beğendiğiniz elbiseyi deneyip üstünüze tam olduğunu görmenin, ona dokunmanın sonunda kavuşmanın keyfini hangi internet sitesi verebilir bilemiyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..