8 Aralık 2009 Salı

bizsizdenfarklıyız




Merhaba herkese,

Yeni bir yaşam daha. Bu blogda olduğu kadar şuan yaşadığım yerde de yeniyim,yeni kalmaya da devam edeceğim sanırım.

İlk yazımda bana en yakın konu bulunduğum yerden bahsetmek olacak diye düşündüm.Prag,ama konu başlığına bakarsak daha genellemek isterim, Avrupa!!!

Avrupa; biz sizden farklıyız,

biz yemek yerken-yaparken,konuşurken,yürürken,bakarken,fotoğraf çekerken-çekilirken farklıyız.Biz sohbet ederken,gülerken,hikaye anlatırken farklıyız.Biz banyoda saçımızı tararken,elimizi yüzümüzü yıkarken farklıyız.Biz eğlenirken,dans ederken,içki içerken sizden farklıyız.Biz geleceğimizde bile farklıyız sizden,önümüze kattığımız boy boy 3 çocuk yok ama adım adım ilerlemek istediğimiz kariyerimiz var önümüzde. Biz çalışmaktan kaçmanın yollarını ararız ama 4.5'ta işi bırakmayız. Bizim kokoreçimiz belki sağlıksızdır ama sokaklarımız buram buram domuz kokmaz. Kısacası bizden daha üstün gözükebilirler ama bizdeki herşeye sahip değiller.Çünkü biz farklıyız.

Peki ama farkımız ne?Aynı kıta üzerinde olupta bukadar farklı nasıl büyüdük böyle?Aralarında sadece 10 kmler varken,yiğitlerin yoğurt yiyişi nasıl bukadar farklı olmuş,gariptir.Değildir elbette,var sebepleri muhakkak,ama bir onlardan bir bizden iki insanı yanyana koyduğumuzda gördüğüm fark garip işte.

Bu farktan şikayetim benim şuan ilk yazımı o konu üzerine feda etmeme sebep olan.Şikayetlerim çok daha,Avrupalı olamamak,ya da olmak istememekten kaynaklı belkide.Türklere burun kıvıran bir memlekette,Türklüğümle övünmeme sebep aynı zamanda,ki bu şikayetim değil memnuniyetim,övünmemi sağlaması.

Avrupalı olmak bir marifet değilmiş,marifet Avrupada olupta Türk gibi davranabilmekmiş bence,kimliğinden vazgeçmeden,onlara benzemeden burada yaşama katlanabilmekmiş. Katlanabilmekmiş çünkü aradaki farkı görmezden gelebilmek,kendi kültürümüzle onların içinde yaşayabilmekmiş.Ya da buradaki herşeyden vazgeçip kendi vatanımıza dönmekmiş.

Tıpkı benim de yapacağım gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..