7 Aralık 2009 Pazartesi

Twilight ve Newmoon İkilemeleri Üzerine...



Ergen vampir güzel bir kıza aşık olur. Kızı öpmek ile ısırıp kanını emmek arasında gidip gelirken bir de rakip kurt adam çıkar karşısına ve gişe hasılatı tavan yapar. Evet Twilight ve New Moon'dan bahsediyorum tabi ki. Kitabı okumamıştım. Bu furyadan haberim olmasına rağmen filmleri de izlememiştim. Ta ki bir arkadaşımın yoğun ısrarlarına kadar. Aynı gün içinde önce evde Twilight ardından sinemada New Moon sonrasında okuduğum köşe yazıları, forumlardaki tartışmalar derken, bir günümü bu fantastik alemle içiçe geçirdiğimi farkettim. Durum böyle olunca bikaç bişey söylemek kaçınılmaz oldu tabi ki.
Biraz isteksiz başlasam da Twilight'ı beğenerek izledim. Güzel bir filmdi. Müzikleri, efektleri, filmde anlatılan aşkın işlenişi iyi düşünülmüş ve film geniş bir hayran kitlesinin kalbini fethetmeyi başarmış. Hatta şaşırtmış bu başarı bikaç eleştirmeni. Ben pek şaşırmadım aslında bu duruma şöyleki; ergenlere yapılan yatırım, medya sektöründe daima olumlu sonuç verir. Onların melankolik halleri, mantıklı kararlar vermeye çalışırken ki tavırları dikkat çeker, ilgi uyandırır. Dünyada bunun daha bir çok örneği varken, ülkemizde de bu böyle olmuştur. (bkz. Kavak Yelleri)
Twilight'ın gişedeki başarısı serinin ikinci filmi New Moonla katlanarak artmış şu günlerde film Abd'de kısa sürede 142 milyon izleyiciye ulaşarak bir rekora imza atmış. Bu başarıda şaşırtıcı değil bence çünkü çok güzel hareketler var film de dikkat çekici, reyting artırıcı unsur olarak. Bunlardan bir tanesi ergen vampir Edward'a rakip gelen kaslı kurt adam Jacob. Türü, konusu ne olursa olsun aşkın anlatıldığı her film de, esas oğlana rakip olan diğer oğlan her zaman reyting artırıcı unsurdur. New Moon'da da aynı şey olmuş ve filmdeki bu rekabet, filmin gişe başarısının rakipsiz olmasına neden olmuş. Öyle ki şu günlerde bir çok internet sitesinde bu rekabet tartışılmakta, gruplar kurulmakta ve Edvard mı? Jacob mı? tartışması yapılmakta.
Duruma ben de bir bakıyım dedim. Bir karar vermedim, çok da ilgilenmedim Bella için hangisi daha iyi olur ama dünyadaki trendi merak ettim acaba hangisi dip yapmış hangisi zirve..? Birkaç anket, istatistik bilgi vs derken kızlar ergen vampir Edward ı tercih etmişler. Kurt adam Jacob'ın da ciddi bir hayran kitlesi oluşmuş fakat Edward'ı geçememiş. Bunun nedenleri arasında öne çıkan başlıkta şu ki; Edward'ın Bella'ya sağlayabileceği sonsuz aşk. Zira bir ısırıkla sonsuz mutluluğu vaadeden Edward buna inanan kızların oylarını ondan yana kullanmalarına neden olmuş ve bizim kaslı kurt adam bu mücadeleyi kaybetmiş. Anlaşılan o ki işin özünde sonsuz aşka inandırmak yatıyor. Hal böyle olunca bende spor salonlarında sabahlayıp yağları kasa çevirmeliyim fikrinden vazgeçip sonsuz aşk vaadlerine inanacak birisini bulmaya karar vermiş bulunmaktayım.
Filmdeki bir başka güzel hareket, yaşıtlarından farklı olarak öne çıkan olgun dişi Bella .Bu tarz ergen psikolojisinin işlendiği örneklere baktığımızda, her genç gayet olgun bir kişilikte karşımıza çıkmakta. Aynı durum ve duygular karşısında birbirinden farklı ama mantıklı kararlarla yeni jenarasyonun olgun gençleri yaratılmakta. Fakat New Moon'da (dikkatinizi çektiyse eğer) sadece Bella çok mantıklı ve olgunken diğer kızlar sanki biraz aptal kalmış yanında. O yüzden onlar normal insanlarla, Bella sonsuz aşk nöbetçisi Edward ile. Bundan mütevellit saşırmayın sakın, 15-20 yaş arası kızların şu günlerdeki garip tepkilerine. Şaşırmayın diyorum çünkü ben şaşırdım. Şöyle; Minibüste giderken bir kız aldık yoldan, şoför son derece ticari bir kaygıyla sordu nerde iniceksiniz? Kız saçlarını savurdu önce dudaklarını ıslattı sonra Ugg botlarıyla bir adım öne gelerek kısık ses tonuyla şoföre ''önceden ineceğim yeri sormanız sonradan bir planınız olduğu anlamına gelebilir'' gibi film repliği kıvamında bir söz söyledi. Bunu duyunca anladım bu kız bellayı feyz almış Edward'ını arıyor. Filmdeki karakterleri, replikleri gerçek hayatına entegre eden bu ve bunun gibi gençler sayesinde, filmin başarısı daha da artmış şüphesiz.
Bu furya, daha çok adından bahsettireceğe benziyor. Eğer sizde fantastik dünyalara ilgi duyuyorsanız, Twilight ve New Moon sizin için biçilmiş kaftan her ne kadar dikiş hataları olsa da...

1 yorum:

  1. Her ne kadar teenagelere hitap etse de gerçekten güzel bir aşk + ideal erkek sunuluyor filmlerde ve hakikaten dikiş hatalarının farkında ola ola izlemeye devam ediyor insan.
    Ayrıca kaslı,gururlu ama fakir, paspal ve kıytırık şortlu kurt adam Jacob karşısında temiz, fashionable, asilzade vampir Edward her zaman kazanacaktır:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..