2 Aralık 2009 Çarşamba

"Nothing tastes as good as skinny feels!"




Son iki ay içinde 48 kilodan 54 kiloya çıkmamla beraber pantolonlarımın kapanmaması, elbiselerimin içine girememe,yüzüme alaturka bir hava veren bir yanak oluşumu gibi durumlarla karşı karşıya kaldım. Zayıflık takıntım yoktur, fakat bu bir beden atlamam ve gardrobumun değişmesi (ki kaç senelik yatırımın çöpe gitmesi demek!) anlamına geldiğinden kendimce bu durumu frenlemeye çalıştım. Fakat bayram ziyaretlerinde gördüğüm akrabalarım ve senede birkaç defa görüştüğüm arkadaşlarımın yorumları o yönde değildi. Herkes benim zayıflığıma ne kin gütmüş senelerdir!






Kate Moss başlıktaki açıklamayı yapmış ve ortalık karışmış.Moss'un güzellik anlayışını sorgulayanlardan tutun bunun gençleri anoreksiyaya sürükleyecek bir beyanat olduğunu savunanlara kadar. Hatırlarsanız Ebru Şallı da "şişman kadın güzel değil" diyerek yerel basında oldukça ses getirmişti. Şimdi, burada Kate Moss'un veya Ebru Şallı'nın kime göre ne kadar güzel olduğu tartışılır, veya bundan birkaç yüzyıl önce makbul olanın zayıflık olmadığı da malum,beni güldüren meydatiklerin buna verdiği tepki. TV şişman gösteriyor diye sabahtan akşama yakınan, zayıf kalmak için ciddi çaba sarf ettiğini bildiğimiz, hatta ince suretiyle para kazanan isimler popülist yaklaşımlarla "aa, olur mu canım öyle şey, kadın dediğin azıcık etli butlu olmalı" diyerek Şallı'yı (haberleri olsa tabii Moss'u da) kınadılar.







Moss'un açıklaması hakikaten biraz sakıncalı bence, bugün TV'de rastladığım manken-şarkıcı kıvamında bir hatunun "yiyip yiyip kusuyorum, tarzım bu" şeklinde bir açıklama yapması kadar olmasa da. Olay şu ki, şişmanlık güzel veya sağlıklı değil, bunu kimse yadsıyamaz, zira anoreksiya nasıl ciddi bir tehditse obezite de öyle. Güzellik normlarında aşırı iki uca da yer yok bence, kimse kaburga saymaktan da hoşlanmaz, mide boğumu saymaktan da, neden aşırı uçlarda gezinmek zorundayız ki..


Ben mi..? Son iki aya kadar "skinny" veya "bir deri bir kemik" olarak takılan biri olarak bunun o kadar da ideal bir durum olmadığını kilo alınca anladım. Herkesten aldığım olumlu tepkiler sonucunda kilo vermeye çalışmayacağım, Kate ne düşünürse düşünsün!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..