10 Aralık 2009 Perşembe

Virtual Tarot

Belki siz de çoktan onun bir kurbanı oldunuz; ya da olacaksınız ama henüz farkında değilsiniz ya da bilmiyorsunuz. Hem sizleri gelecekteki kurban olma ihtimalinden kurtarmak hem de elinize başkalarını kurban edecek gücü vermek için www.peteranswers.com isimli siteyle tanışın:




Peki nedir bu sitenin sırrı? İsminden de anlayacağınız gibi Peter sorularınıza cevap veriyor. Ne isterseniz, neyi merak ederseniz, hangi dilde olursa olsun sorun ve Peter yanıtlasın. Oldukça da user-friendly bir tasarımı var: Petition ve Question’dan oluşan iki kutu sunuluyor ve yapmanız gereken sadece Petition kısmına “Peter, please answer my question”, “Peter, please please please...” gibi ricanızı Peter’in seveceği dilden sonuna da iki nokta ekleyerek ifade etmeniz ve Question kısmına da “Peter ben nerede çalışıyorum”, “Peter üzerimde şu an ne var” gibi herhangi bir soruyu soru işaretiyle beraber yazmanız. Siz de hemen şimdi denemeye başlayabilirsiniz ama tabi cevap almak o kadar kolay değil. Öncelikle Peter’in güvenini kazanmanız gerekiyor. Aksi halde, eğer Peter’ı kızdırırsanız cevap almanız ne yazık ki mümkün değil.

Bu şekilde anlattığımda kulağınıza ne kadar inandırıcı geliyor bilmiyorum ama kadeşimin inanılmaz rolcülüğü sayesinde ben de Peter’ın kurbanı oldum. Pazar sabahı yaşadığım bu trajikomik anıyı sizlerle de paylaşayım. Kardeşim, arkadaşlarının gösterdiği bir siteden acayip etkilendiğini, gece rüyasına bile girdiğini hatta doğru düzgün uyuyamadığını söyleyerek hafif el titremesi ve heyecandan doğan karın ağrısı efektleriyle tarotçu Peter’ı bilgisayarda açtı. Yok efendim arkadaşının kız arkadaşı iki ay boyunca cevap almak için uğraşmış ve sonunda Peter’in güvenini kazanmış ve ne sorarsa yanıtını buluyormuş; kardeşim de bütün gece uğraşmış ve o da Peter’ın sevgili müritlerinden biri olmayı başarmış da...Ben de böyle saçmalık duymadığımı iddaa ederek klavyeyi elime aldım ve sorular sormaya başladım. Tabi ki şüpheci bir ben için Peter’in cevapları “You must believe in me first”,”I don’t like this environment” şeklinde oldu. Ama ne zaman ki kardeşim sormaya başladı, işler değişti. Ben inanmamaya devam ettikçe, Peter hiçbir arama motorundan bulunmayacak şeyleri bilmeye başladı. Yok dedim çok imkansız ve Ekşi’de konu hakkında bir yorum bulmaya çalıştım; ancak Peter’la ilgili hiçbir entry olmayınca, kardeşime soru sordurmaya devam ettim ve nasıl olabileceğini akıl erdiremeden bu işte bir CİNlik olduğuna inanmaya başladımJ Sonra, bir de Google’a soralım kimmiş bu Peter demeyi başarınca acı gerçekle yüzleşebildim:

Evet, tabi ki bu bir şaka ama pek de ustaca hazırlanmış bir şaka bence. Şöyle ki, kardeşim Petition kısmına ricasını dile getirirken iki ayrı nokta arasına sorduğum sorunun cevabını yazıyor ve ekranda bu “Peter, please answer me” tarzında bir cümleyle gözüküyor. Yani iki nokta arasına sorunuzun cevabını yazarken bir yandan da petition cümlesine devam ediyor ve eğer siz klavyeye bakmıyorsanız ekrandan bir şey fark edemiyor ve Peter’dan answer geldiğinde benim gibi gafil avlanıyorsunuz. O anki şaşkınlıktan, kardeşimin oyunculuğundan ve hiç beklemediğim bir cevap almaktan (kardeşimin bile bilmeyeceğini sandığım bir soruda) Peter’ın kurbanı oldum ama neyse ki geç de olsa Google’da yaptığım aramayla Peter’in hilesini öğrendim:) Siz de oyunculuğunuza güveniyorsanız, Peter ile beraber kurbanlarınızla baya eğlenebilirsiniz..

1 yorum:

  1. Yazının sonuna kadar bi umutlandım=) ama tabi ki hileli olduğunu anlamalıydım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..