19 Kasım 2009 Perşembe

Bağdat Caddesi'nde Tatlı Bir Mola: Vapiano



Arkadaşlarımın birbirinden güzel restoran önerilerini okuduktan sonra ağzım sulandı ve ben de Suadiye'deki sevimli İtalyan restoranı Vapiano'dan bahsedeyim istedim.
Şahsen yediğim yemeğin damak zevkine hitap etmesi kadar, ambiyansı ve evimdeki kadar rahat ve mutlu hissettirebilmesini restoran tercih kriterlerimde eş derecede değerlendiririm. İsmi italyanca "chi va piano va sano e va lontano" deyiminden turemiş olup acele etmezsen daha ileriye daha saglam sekilde gidersin anlamina gelen mesaj içeren bir restoran burası. Bu deyim bana göre fast-food kültürünün getirmiş olduğu "ye ve kalk-git" zihniyetinin pek uzağında bir prensibi benimsediklerinin göstergesi.
Peki nedir Vapiano'yu benim için cazip kılan.. Güzellik detaylarında gizli bu farklı restoranın. O zaman girişi fazla da uzatmadan detaylara geçelim..

Vapiano'ya girdiğinizde ilk olarak ne olduğunuzu anlayamadan elinize bir manyetik kart tutuşturuluyor. Ne oluyor ya uzay üssüne mi geldim, ne yapacağım bu kartı paniği yaşadım ilk ziyaretimde. Meğer, bu kart yemeklerin işlendiği, Alman usulü ödemeyi mümkün kılan çok başarılı bir zekanın ürünüymüş.
Sağda solda nane ve fesleğen saksıları var. Bunlar botanik bir hava katsa da yemeklerinizin hazırlanırken saksıdan koparılıp atılan baharatlar, GDO tartışmalarının yoğunlaştığı günümzde insana doğallıktan bir demet gibi geliyor, zevk alıyorsunuz.
Peki neler yiyebiliyoruz Vapianoda derseniz diğer İtalyan restoranlarının sunduğu menülerden farklı bir menüsü yok. Farklılığı yaratan lezzeti elbette. Güleryüzlü çalışanların tavaya sarımsakları ve diğer baharatları katarak hazırladığı, taze hamurlar arasından kendinize uygun hamuru seçtiğiniz makarnaları kesinlikle tavsiye edebilirim. İnce hamur pizzaları da gayet başarılı. Pizzanızın pişmesini beklerken size uzaktan kumanda tadında bir cihaz veriliyor. Pizzanız hazır olduğu zaman bu kumanda kılıklı titreyiveriyor elinizde.
Şefleri gerçekten çok yetenekli ve sempatik. Hersey gözünüzün önünde hazırlanıyor ve çalışanların, size sunduğu bu hizmetten zevk aldıklarını her an hissediyorsunuz. Salatalarına da değinmek gerekirse, yeşillik namına her türlü lezzetli ot harmanlanarak hoş bir karışım hazırlanıyor ve üstüne zevkinize göre et, tavuk veya karides koydurarak kendinizi vapianonun salata sanatçılarının eline bırakıyorsunuz. Domuz yiyenler için bacon eklentileri de var salatalara. Bir başka küçük tüyo olarak da acı sarımsak sosunu salatayla beraber denemenizi öneririm.
İçki barı tarafında da bu güzel yemekle beraber içilecek şarap alternatifleri sınırsız. Üstüne üstlük bu sarapları kadeh olarak alabilme şansına sahipsiniz. Mojitosunu da kesinlikle tavsiye ederim.
Mekanı yemeklerinin dışında değerlendirecek olursak dışarıdaki oturma gruplarından ve üst kattaki hafiften iç içe geçmiş masalardan bahsetmek de gerekir. Bu dizayn kimine göre rahatsız bulunsa da ben samimi bir hava yarattığını düşünüyorum. Kırmızı koltuklar ve ahşap mobilyaları ile hoş bir şekilde dekore edilmiş oldugu fikrindeyim.
Kasaların yanında duran Jelibon kaseleri de üstün bir zekanın ürünü ... Her girişte ve çıkışta avucuma sığabildiğine minik ayıcıklardan dolduruyorum. Bu şekilde mekana güleryüzlü girip güleryüzlü çıkmam garantilenmiş oluyor.
Vapiano'nun telefonu 0 216 464 42 65 fakat bu telefona pek ihtiyacınız olacağını düşünüyorum zira rezervasyonla çalışan bir mekan değil. İhtiyacınız olan tek şey bir açık adres ve daha detaylı bilgi almak için bir web sitesi...

BAĞDAT CADDESİ
SELİM RAGIP EMEÇ SK. NO:4
SUADİYE / KADIKÖY
Web Adresi: http://www.vapiano.de/frame.php?lang=tr

3 yorum:

  1. Vapiano,ilginç geldi yorum yapma isteği duydum.Geçen de Amsterdam da tur ekibini beklerken -ki tur ekibi yanı başımızdan geçip gitmiş haberimiz olmamış- bir genç yaklaşıp bize birkaç form doldurttu yemekler ve italyan mutfağı hakkındaki fikirlerimiz için.Bu anketimsi çalışmayı Vapiano adına yapıyormuş.İlk defa orda duymuştum ve şimdi burada bu yazıyı okuyunca keşke orda bir yemek yiyipte dönseydim dedim=)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle yemeni tavsiye ederim imbat, fiyatlar konusunda ucuz diyemeyeceğim ama mutlaka bir kere gidip yemek gerekir böle konsept yerlerde die düşünenlerden biri olarak

    YanıtlaSil
  3. kesinLikLe muhteşem bir yer, bana uzak oLduğu için sık sık gidemediğim ama resmen yemekLerini özLediğim bir mekan :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..