11 Kasım 2009 Çarşamba

Ücretsiz Saçınızı Keselim mi?

Ekim ayının 19'unda, İstiklal Caddesi üzerinden Şişhane metrosuna ulaşmak istediğim akşam karşılaştığım soru buydu. 'Ücretsiz saçınızı keselim mi?'  'Kimsiniz ki' sorusuna cevap aldığımdaysa zaten çoktan kendimi, daha doğrusu zaten ucundan (!) kestirmek istediğim saçlarımı adamın insafına bırakmıştım bile. Erdem Kıramer Akademi! Bu kadar denk gelemezdi doğrusu. Çok fazla kuaförlerde zaman ve para harcamayı sevmeyen biriyimdir. Ama son zamanlarda severek gittiğim bir yer var ki, o da zaten Erdem Kıramer Akademi'den mezun kuaförlerin çalıştığı MAKAS. Yeri gelmişken, Makas; hem Erdem Kıramer'de kullanılan malzemelerin kullanıldığı hem de bu işin oldukça uygun ücretler dahilinde yapıldığı bir kuaför. Üstelik basit ama işlevsel dekore edildiği için de insan kasılmıyor.Kısacası işlerin de pratik ve çabuk hallolduğu bir yer. Ben de bu deneyimlerime güvenerek neden olmasın dediğimdeyse akademi mezun adayı arkadaş çoktan elindeki kataloğu çıkarmıştı bile.

'Ancak yalnızca belli modeller üzerinde çalışıyoruz.' Belli modeller de asla uygulamayı düşünmediğim, 'kreatif' ve oldukça kısa modeller... Zor bela, saç boyu hakkında uzun bir pazarlık yaptık. Bir cesaret, Tünel Starbucks'ın bulunduğu, içini hiç bilmediğim binanın 1. katında buldum kendimi. Artık iş işten geçmişti ve  akademide uygulanan projelerden biri olduğumu farkettim. Başımda 7-8 kuaför adayı, sanki bilimsel ötesi bir çalışma yapılıyormuşçasına saçımın ucunu izliyorlardı. Şaka gibi ama gerçek, tam bir buçuk saat boyunca saçlarımın kesilmesini şaşkınlık ve merakla izledim. Sonuç, benim hiç ummadığım gibi oldu; ucundan kestirmeyi geçtim, cadde üzerinde pazarlık ederek kıymayı göze aldığım, nispeten uzun kategorisine giren saçlarım 'küt saç' olmuştu. Ne hissedeceiğimi bilemedim, alışırım ne de olsa kökü bende diyerek çıktım.Yine de kuaför adayı arkadaşlarla beraber onları sürekli denetleyen ve işinde profesyonel insanların kanatları altındasınız; her ne kadar sizi dinlemeyip 'kreatif' adı altında cesaret işi isteyen saçlar kesseler de.
Peki memnun muyum? Evet memnunum ama bir daha asla böyle bir işe ve saç modeline girişmeyeceğim; kısa saç cesaret ister ve küt saçan modeli de düz saçlarda güzel oluyor. Saçları dalgalı biri olarak bana uygun değil ama yine de yolu düşen herkese önermekten de çekinmem. Bir de ben gittiğimde henüz yoktu ancak saç boyası uygulamasına da geçilecekti. Kim bilir belki hayatınızda tahayyül edemeyeceğiniz bir rengi saçınıza konduruverirler.
Bu arada Erdem Kıramer Akademi erkek saçı da kesiyor. Saçınızın yanları kısa, üzerindeyse ibikvari saç öbeği olsun isterseniz, mutlaka uğrayın.=)

<><>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..