15 Kasım 2009 Pazar

Bir Parça Nostalji; Bir Parça da Sıcak Çikolata, Biberli Olsun



Biberli de sıcak çikolata olur mu demeyin… J’adore Chocolatier Café’de oluyormuş. (ben denemedim, bari siz deneyin, lezzetliymiş)
İsme bakıp da etiketlerde ‘yurtdışı deneyimleri’ kategorisinde olma ihtimalimiz yüksek gibi bir durum olabilir. Üzgünüm, isterdim ama Paris'ten ya da Belçika'dan seslenemiyorum=) Gayet yurdum, İstiklal Caddesi kafelerinden biri J’adore Chocolatier Café (adından da anlaşılamadığı üzere). Ben de, bir arkadaşım sağolsun-Şeyda Şen'e buradan sevgiler-, güzel bir Eylül gününde bu sempatik, buram buram Fransız film seti kokan mekanı öğrenmiş bulundum.


İstiklal’in klasik kaotik atmosferinde, haldır huldur yürürken; ünlü Mısır Apartmanı’nın karşısındaki sokağa atıverdik kendimizi. Her ne kadar bitişik olsalar da, ana cadde ve yan sokakların ciddi farkları var. Cıvıl cıvıl, gürültülü, kalabalık caddeler ve sessiz, sakin, kendi halinde sokaklar…İşte o kendi halindeki, sakin sokakta, çok yürümeden, ünlü Rus lokantası Rejans’ın tabelasını fark ettim ilk anda. O anda anlamsız bir şekilde ‘aaa Rejans’ desem de, esas amacımız J’adore Chocolatier Café olduğundan yeniden hedefe odaklandım=)

Ufacık bir yer J’adore. Vitrini ve giriş katı çikolatalarla dolu. Ama gördüklerinizin hepsi de iştah kabartıcak cinsten. Kekler, pastalar, çikolata sosları… mmmmm

Şansa hava güzelse, mutlaka dışarıda oturmanızı öneririm. Ben de öyle yaptım. Hem İstiklal Caddesi’ne yakın hissedersiniz hem de sakin sokağın ve güzel havanın tadını çıkarırsınız. Değilse de, daracık ahşap merdivenlerle ulaşılan ufak ama sıcak üst katta rahatınıza bakabilirsiniz. Servisten ve düzgün garsonlardan memnun kalacağınızı rahatça söyleyebilirim. Zaten masaya oturmamızla birlikte sürahi içinde naneli limonu suyumuz ve kesme kristalden bardaklarımız gelince, en az kar amacı gütmek kadar kaliteli hizmet de sunmak isteyen bir yerde olduğumu anladım. (yanında da ufak bir sürprizi daha var;)

Mekan, giriş katındaki rengarenk Lindt ve diğer bilimum çikolatalarıyla olduğu kadar çeşit çeşit sıcak çikolatalarıyla da meşhur. İster portakallı, ister naneli…Çilekli, Baileys’li, karamelli, hatta biberli olmak üzere her türlüsünden sıcak çikolata, denenmeye hazır. Ben portakallısını denedim ve gerçekten de beğendim. Mönünün geri kalanını tatmış olmasam da; İsviçre peynir tabakları (ki peynirin anavatanı gibi bir şey İsviçre), meyve salataları, özel yapım salepler, türlü türlü tatlılar … henüz damağıma etmese de gayet gözüme hitap etti. Ben sevmem ama isterseniz şarap bile içebilirsiniz.

Hem mekanı, hem de servisi çok kaliteli buldum. Şimdiki niyetim, mekanın üst katında, soğuk karlı bir akşamda, sevdiklerimle sıcak çikolata yudumlamak. Bu keyfi sizin de yaşamanızı öneririm.
Kolayca bulun diye;
İstiklal Cad. Emir Nevruz Sok.No:22, Panigia kilisesinin girişinde
(212)249-0333

2 yorum:

  1. Özellikle çilek mevsiminde toplanan taze çileklerin,çikolataya batırılıp dondurulduktan sonra ki,insana çilek daha önce hiç bu kadar lezzetli olmamıştı dedirten halini denemelisiniz.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..