17 Kasım 2009 Salı

Farklı bir dizi önerisi: Arrested Development

Merhaba,
Malum, internetin yaygınlaşması ve hızlanmasıyla herkes yabancı dizi fanatiği oldu. Artık Lost’ un sezon finalini seyretmemek, ne bileyim How I Met Your Mother referansını kavrayamamak sosyal anlamda kabul edilemez birşey. Ben de epey uzun zamandır bu dizi mizi işlerine dalmış biri olarak bugün görece az bilinen bir komedi dizisinden bahsetmek istedim: Arrested Development.
Öncelikle, tüm zamanlarda yapılmış en zeki dizilerden biri. Özetle, sıradışı bir aile ve etrafında dönen olaylar anlatılıyor. Senaryonun akışı, 20 bölüm öncesine yapılan göndermeler ve tabi ki cesur konularda yapılmış zekice espriler. Bir de her bir karakterin kendine has ve ziyadesiyle komik olmaları da cabası. Standart Amerikan seyircisine sanıyorum fazla geldiği ve reytinglerde sıkıntı yaşandığı için dizi 3.sezonun ortasında iptal edildi. Tabi iptal kararının duyurulmasından sonra, senaryo dahilinde dizinin devam etmemesine de göndermeler yapıldığını söylemeden edemiyorum. Arrested Development sıradan bir dizi değil, bir çoğuna saçma hatta offensive de gelebilir. Fakat “oha bu espriyi nasıl yazmışlar bunlar nasıl zeki adamlar arkadaş” derken gülmeye bile fırsat bulamayıp bir sonraki sahneye dalmak; paha biçilemez. 2. sezonu nazarımda tüm zamanların en komik televizyon eseri olabilir. Ve emin olun ki ben çok dizi seyrettim. Gelsin madem: Now the story of a wealthy family who lost everything...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..