14 Kasım 2009 Cumartesi

La Pedrera

Merhaba;
İlk yazımda şu anda ikamet etmekte olduğum Barcelona’ nın en ünlü müzelerinden birinden bahsedeyim istedim. Casa Mila – ya da daha bilindik adıyla La Pedrera. Barcelona deyince akla ilk gelen isim, dahi mimar Antoni Gaudi’nin şehrin göbeğine diktiği bir bina.

Ben iki buçuk aydır buradayım ama daha yeni ziyaret etme fırsatım oldu. Barcelona’ nın en ünlü caddelerinden Passeig de Gracia’ da bulunuyor. Gaudi, Mila ailesinden gelen talep üzerine yapmış bu binayı. Gerçi şu anda sadece müze olarak kullanılıyor. İçeride Gaudi’ nin mimari dehasını ve eserlerini anlatan barkovizyon gösterileri, eserlerin minyatür kopyaları konuşlanmış. Ama en güzeli de binanın çatısına çıkarak hem uçuk dizaynı görmek, hem de Barcelona’ya az da olsa tepeden bakabilmek. Gaudi’nin yaptıkları, mimariden pek birşey anlamayan, “hmm iyiymiş” ‘den öte yorum yapmakta sıkıntı yaşayacak kişileri bile (evet kendimden bahsediyorum) şaşırtacak düzeyde.Çatıyı gezdikten sonra ise Gaudi’nin Mila ailesi için dizayn ettiği asıl evi gezme fırsatı da bulunabiliyor. Koca koca salonlar, mutfak, banyo. Mobilyaların garipliği ama bir şekilde hayran bıraktırması. Bu şehirde harcadığım en iyi 9 euro idi heralde. Tabi içtiğim votkaların dışında.

Siz de eğer yolunuz birgün Barcelona’ ya düşerse La Pedrera’ yı görmeden geçmeyin. Adresi Passeig de Gracia No:92. Ya da benim evimi sorun - buraya 2 dakika. Benim düştüğüm hataya da düşüp La Pedrera’ yı gezmeyi sona bırakmayın. İçeride Gaudi’ nin diğer tüm yapıtlarının geçmişi ve hikayeleri anlatılıyor. Keşke ben de ilk buraya gelip, diğer harika yerleri daha bilinçli gezseymişim.
JT


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..