17 Kasım 2009 Salı

Haftasonu kaçamağı - Mudurnu & Yedigöller

Kış ayları ile beraber artık haftasonu İstanbul'a yakın yerlerde geçirme planları yapabiliriz. Aslında sonbahar ve kış ayları için şanslı sayılacak bir konumdayız. Bizde bu avantajdan yararlanıp geçtiğimiz haftasonu güzel bir gezi düzenledik.
Cumartesi sabahı yola çıktık ve ilk durağımız Göynük oldu.

Göynük ve çevresindeki birçok yerleşim birimi Osmanlı imparatorluğunun izlerini taşıyor. Göynük aynı zamanda Fatih Sultan Mehmet'in hocası Akşemseddin'in yöresi olarak da biliniyor. Gazi Süleyman Paşa Hamamı ve Camii, Akşemsettin Türbesi ve şehri tepeden görebileceğimiz Zafer kulesi gezilecek yerler arasında. Aynı zamanda buraya kadar gelmişken yemeklerinden yemeyi unutmayın. Özellikle kurufasulyesini tavsiye ederim.

Göynük'ün ardından ikinci durağımız Sünnet Gölü oldu. İnanılmaz huzur veren bir ortam olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Göl gezisinden sonra akşamı geçireceğimiz Mudurnu'ya geldik. Mudurnu her ne kadar tavukçuluğu ile ünlü bir yer olsa da ilçeye ayak basar basmas tarihin kokusunu almaya başlıyosunuz.

Mudurnu konakları ile ünlü bir yer. Bizde geceyi Hacı Abdullah konağında geçirdik. Buradaki konakların bazıları otel şeklini almış. Fakat Hacı Abdullah konağı ilk günkü orjinalliğini korumakta. Aynı zamanda bu konağın başka bir özelliği de ekolojik olarak tasarlanmış olması. Yani konak içerisinde kullanılan herşey çevreye duyarlı hale getirilmiş.
Geceyi burda geçirdikten sonra sabah erkenden kalkıp Mudurnu yakınarındaki Yeniceşıhlar Köyü'ne kahvaltıya gittik. Son zamanlarda yaptığım en güzel kahvaltı olduğunu söylemek isterim. Ayrıca bu kahvaltı köyün okulu için kullanılıyormuş.
Kahvaltının ardından Yedigöller'e doğru yola çıktık. Gidecek olanlara bir uyarı. Eğer hava yağışlı veya kapalı ise Yedigöller'e gitmeyi aklınızdan bile geçirmeyin. 40 km lik yol tamamen çamurla kaplı ve virajlı olduğundan kötü hava koşullarında gidilmesi imkansız hale geliyor. Normal havalarda bil 40 km yaklaşık 2 saatte geçiliyor.

2 saat süren uzun yolculuğun ardından Yedigöller'e geldiğinizde sizleri muhteşem bir doğa ve tertemiz bir hava bekliyor. Özellikle sonbahar mevsiminde gidenler sarı ve kızıl ağaçların muhteşem görüntüsüne hayran kalacaktır.

Burada sizleri uzun bir yürüyüş bekliyor. Tabii görmeniz gereken ve birbirinden güzel yedi tane göl.
Göl gezisinin ardından mangal keyfi ve sonunda İstanbul'a geri döndük. Yolculuğumuz süresince gittiğimiz her yerde insanların güler yüzü ve sıcak, samimi davranışları gezinin bir başka güzel yanı oldu.
Bu arada Mudurnu'da kaldığımız konağın işletmecisi Mehmet bey, Mudurnu nun tarihçesi hakkında epey bir bilgi verdi. Aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz...

Mudurnu tarihçesi from Necdet Terkes on Vimeo.