28 Kasım 2009 Cumartesi

H1N1 GÖLGESİNDE BAYRAM


Klasik ah eski bayramlar tartışması her sene olduğu gibi devam ededururken, ben aldım biletimi, attım kendimi Ankara'ya ailemin yanına. Heyecanlanarak geldim her zamanki gibi çünkü ben çok severim bayramları. Fazlaca bir coşkuyla yaşanılır bizim ailede bayramlar, eskilerinden farksız bir tat bırakır ardından. Ne gelişen teknoloji ne de bilgi toplumu öldürmeye yetmez bizdeki gelenekleri. Tatlılar, börekler, çikolatanın yanında ikram edilen likörler, lokumla birlikte gelen bol köpüklü türk kahveleri ve rengarenk kolonya şişeleri :lavantası, tütünü, limonu... Biz ailecek böyle devam ettirmeye çalışırken bayramlarımızı bu sene ufak bir kesintiye uğradı geleneklerimiz ve el öpme alışkanlığımızı rafa kaldırık. Neden mi? Malumunuz vechi ile H1N1 yüzünden.


Öyle bir toplulumuz var ki birbirimize dokunarak, öperek sevgimizi belli ederiz çoğu zaman. Eş dost, akraba mütemadiyen bir temas hali yaşanır hasret gidermek adına, özellikle de bayramlarda. Bu sene böyle yapmama kararı aldık ailecek. Aldık bu kararı almasına da hısım akrabalarca farklı algılandı sanırım bu durum. Zira durumdan bahsedip öpmediğim büyüklerimin ya tuaf bakışlarına maruz kaldım ya da 'yahuu gel koçum bize bişey olmaz' diyip iki misli bir şevkle sarılmalarına. Anlatıp olayın gelişimini alınması gereken tedbirleri söylediğimde anlaşıldı durum anlaşılmasına da yine de 'a-a bizde domuz gribi olmaz oğlum' diye alıngan bir tablo çizen insanlarla da karşılaşmadım değil.
H1N1 krizi hayvanların da şanını yere serdi deyim yerindeyse. Deli dana yerini hayvanlarda mutasyona uğrayarak ortaya çıkabilme ihtimali olan domuz gribine bıraktı. Uzmanlar uyardı, kesimhanelerde ve evlerinizde temizlik şartlarını maksimum düzeyde tutun diye. Zaten kurban eti yiyememek gibi bir alışkanlığı olan benim için önlem almamı gerektirecek bir durum oluşmadı ancak dikkat edilmesi gereken bir husus olduğunu vurgulamadan geçmek olmazdı.
Domuz gribi tehditi devlet büyüklerimizi de etkiledi. Kabineyi ikiye bölen domuz gribi aşısı olup olmama tartışmaları devam ederken, onların da kutlamaları biraz mesafeli geçti.
H1N1'den mütevellit önlemler alınıp daha az el öpülsede bu bayram yine harçlıklar toplandı yine sofralar kuruldu yine büyükler dinlendi,sevildi,sayıldı ve birçoğumuz mutlu oldu. Benim de yazım aracılığıyla bir bayram mesajı iletmem kaçınılmaz oldu : Bayramlar gibi mutlu olmamıza neden olan daha bir çok özel günü sevdiklerinizle birlikte geçirebilmeniz dileğiyle. Sağlıklı bayramlar hepinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerlidir. Gerçekten bizi olumlu anlamda eleştiren ve ileriye götürecek eleştiriler yapmanızı diliyoruz..